سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب پاوربانک سامسونگ

4 مدار ساده بانک قدرت توضیح داده شده است

آخرین بروزرسانی در 5 آگوست 2019 توسط Swagatam 77 نظر

در این مقاله 4 مدار بانک قدرتمند با استفاده از سلول 1.5V و 3.7 ولت لیتیوم یون وجود دارد که توسط هر فرد به دلیل قابلیت شارژ تلفن همراه اضطراری شخصی ساخته شده است. این ایده توسط آقای ایرفان درخواست شده است
پاوربانک چیست؟

پاوربانک پکیج باتری است که برای شارژ تلفن همراه در خارج از منزل در مواقع اضطراری هنگامی که پریز برق برای شارژ تلفن همراه در دسترس نیست استفاده می شود.

ماژول های پاوربانک به دلیل قابلیت حمل و توانایی شارژ هر تلفن همراه در هنگام مسافرت و در هنگام نیازهای اضطراری ، امروزه محبوبیت قابل توجهی کسب کرده اند.

این اساساً یک باتری بانکی است که در ابتدا توسط کاربر در خانه به طور کامل شارژ می شود و در هنگام مسافرت در فضای باز حمل می شود. هنگامی که کاربر تلفن همراه یا باتری تلفن هوشمند خود را کم پیدا کرد ، وی یک پاوربانک را برای قرارگیری سریع اضطراری تلفن همراه به تلفن همراه خود وصل می کند.
چگونه یک پاور بانک کار می کند

من قبلاً در این بلاگ درباره یکی از مدارهای مشابه در مورد بسته شارژر اضطراری بحث کرده ام که از سلولهای Ni-Cd قابل شارژ برای عملکرد مورد نظر استفاده کرده است. از آنجا که ما در سلول طراحی 1.2 ولت Ni-Cd داشتیم که می توانستیم با ترکیب 4 مورد از این سلول ها در سری 4.8V ، دقیقاً مورد نیاز را پیکربندی کنیم ، طراحی را کاملاً فشرده و مناسب برای شارژ بهینه در انواع تلفنهای همراه معمولی تنظیم کنیم.

با این وجود در درخواست فعلی ، پاوربانک باید با استفاده از سلولهای یونی یونی 3.7 ولت ساخته شود که پارامتر ولتاژ آن برای شارژ تلفن همراه که از یک پارامتر باتری یکسان استفاده می شود ، نامناسب می شود.
پاوربانک سامسونگ 5000 خریدن
مشکل در این واقعیت نهفته است که وقتی دو باتری یا سلول یکسان به یکدیگر متصل می شوند ، این دستگاه ها شروع به تبادل قدرت خود می کنند به گونه ای که سرانجام یک حالت تعادل حاصل می شود که در آن هر دو سلول یا باتری قادر به دستیابی به مقدار مساوی از بار یا سطح قدرت

بنابراین ، در مورد ما فرض کنید اگر پاوربانک با استفاده از یک سلول 3.7 ولت به طور کامل در حدود 4.2V شارژ شود و به یک تلفن همراه با سطح سلولی تخلیه شده با گفته 3.3 ولت اعمال شود ، آنگاه هر دو طرف مقابل سعی در تبادل نیرو و رسیدن به یک سطح دارند. برابر با (3.3 + 4.2) / 2 = 3.75V.

اما 3.75V را نمی توان سطح شارژ کامل برای تلفن همراه در نظر گرفت که در واقع برای پاسخگویی بهینه باید در 4.2V شارژ شود.
ساخت یک مدار پاوربانک 3.7 ولت

تصویر زیر ساختار اصلی طراحی پاور بانک را نشان می دهد:
نمودار بلوکی
نمودار بلوک پاوربانک

همانطور که در طراحی بالا مشاهده می شود ، یک مدار شارژر یک سلول 3.7 ولت را شارژ می کند ، پس از اتمام شارژ ، جعبه سلولی 3.7V توسط کاربر هنگام مسافرت توسط کاربر حمل می شود و هر وقت باتری تلفن همراه کاربر کم می شود ، وی به سادگی این را متصل می کند. بسته بندی سلول 3.7 ولت به همراه تلفن همراه خود برای سرعت بالای آن.

همانطور که در پاراگراف قبلی بحث شد ، برای اینکه بانک پاور 3.7 ولت بتواند 4.2 ولتاژ مورد نیاز را با سرعت ثابت تأمین کند تا اینکه تلفن همراه در این سطح کاملاً شارژ شود ، یک مدار پله ای ضروری می شود.
1) آی سی 555 مدار تقویت کننده بانک قدرت
مدار شارژر تلفن هوشمند هوشمند تلفن 555 پایه ایسی 555
2) استفاده از مدار دزد ژول

اگر فکر می کنید مدار شارژر بانکی پاوربانک مبتنی بر IC 555 فوق العاده دشوار و بیش از حد به نظر می رسد ، احتمالاً می توانید برای دستیابی به نتایج کاملاً مشابه همان مفهوم دزد ژول را امتحان کنید ، مانند تصویر زیر:

با استفاده از سلول سلول 3.7V Li-Ion
مدار پاوربانک با استفاده از سلول 3.7 ولت

در اینجا می توانید 470 اهم ، مقاومت 1 وات برای R1 و ترانزیستور 2N2222 را برای T1 امتحان کنید.

1N5408 برای D1 ، و 1000uF / 25V برای C2.

برای C1 از 0.0047uF / 100V استفاده کنید

LED مورد نیاز نیست ، می توان از نقاط LED به عنوان پایانه خروجی برای شارژ تلفن هوشمند خود استفاده کرد

این کویل بر روی یک هسته فریت T18 Torroidal ساخته شده است ، با استفاده از سیم عایق انعطاف پذیر PVC چند لایه (7/36) از نوع اولیه و ثانویه 20:10. این ممکن است در صورت اجرای ورودی از یک بسته 5 نانو سلول 1.5A AAA به طور موازی اجرا شود.

اگر سلول Li-Ion را در منبع ورودی انتخاب کنید ، ممکن است نسبت به چرخش 20:10 تغییر کند ، 20 در سمت پایه کویل است.
پاوربانک سامسونگ خریدن
ممکن است ترانزیستور به یک هیت سینک مناسب احتیاج داشته باشد تا بهینه شود.
با استفاده از 1.5V Li-Ion Cell
پاوربانک با استفاده از سلول 1.5V

لیست قسمت ها همانند موارد ذکر شده در پاراگراف قبلی به جز سلف خواهد بود که اکنون با استفاده از سیم 27SWG یا هر سیم آهنربایی با اندازه مناسب دیگر ، یک نسبت چرخش 20:20 خواهد داشت.
3) استفاده از TIP122 Emitter Follower

تصویر زیر طراحی کامل پاوربانک تلفن هوشمند با شارژر با استفاده از مدار دزد ژول را نشان می دهد:

در اینجا TIP122 به همراه زیرن پایه آن به یک مرحله تنظیم کننده ولتاژ تبدیل می شود و به عنوان شارژر باتری تثبیت شده برای باتری متصل استفاده می شود. مقدار Zx ولتاژ شارژ را تعیین می کند ، و مقدار آن باید به گونه ای انتخاب شود که همیشه سایه ای پایین تر از مقدار واقعی شارژ کامل باتری باشد.

به عنوان مثال اگر از باتری Li-Ion استفاده می شود ، برای جلوگیری از شارژ بیشتر باتری ، ممکن است Zx را به عنوان 5.8 ولت انتخاب کنید. از این 5.8 ولت ، LED حدود 1.2 ولت ، و TI کاهش می یابد